torsdag 19 december 2013

Välja bort

Att välja bort skrivpuffen för ett tag ser jag som ett gott betyg åt sidan. Det betyder att jag nu kommit vidare i mitt skrivande och är självförsörjande på både idéer och feedback. Under en tid var det väsentligt att ha den kontakten med andra likasinnade, som förstod de problem jag brottades med. Både när det gäller rent skrivtekniska saker men också avseende motivation och självkänsla.
Jag är långt ifrån framme vid målet ännu men efter många år av skrivande börjar jag hitta mitt eget uttryck. En del av den processen har varit skrivpuffen med alla dess olika medlemmar som kommit och gått. Nu vänder jag sida och tar mitt skrivande på mer allvar och jobbar just nu med ett projekt jag hoppas mycket på. Förhoppningsvis kan jag så småningom lägga en länk här till en eller ett par utgivna böcker.
Stort tack för alla insiktsfulla och inte alltid så lättsmälta kommentarer av mina texter. Jag har varit tvungen att omvärdera mig själv flera gånger tack vare er. Lika mycket har det gett mig att läsa och kommentera era texter. Att se hur andra tolkar ord, sätter ihop dem på ett alldeles eget sätt, har lärt mig att mitt eget sätt att skriva måste komma djupt inifrån utan rädsla för vad andra ska tänka. En delikat balansgång mellan att ta vara på kritiken och att stå för sitt eget ord.
Lycka till med ert eget skrivande mina kära vänner så grottar jag ner mig i mitt vinteride där födslovåndorna kan härja fritt.
/Alexander
  

8 kommentarer:

Grå papegoja sa...

Kul att se dig igen. Det är alltid roligt när gamla skrivpuffare återvänder. Lycka till med ditt fortsatta skrivande.

En instruktion om du vill göra länkar:

http://grapapegoja2.blogspot.se/2013_09_01_archive.html

Enligt överenskommelse med Ann så är det jag som lägger in pufforden för närvarande.

Pia / Grå papegoja

http://tittelina.blogspot.com sa...

Roligt att höra av dig igen. Skrivpuffen har varit väldigt givande även för mig i mitt skrivanDe. Vilken toppenidé av Ann Ljunberg!

Lycka till med ditt skrivande i framtiden!

Öppet spår sa...

Kul att du är tillbaka.
Jag går också ut och in här. När jag fastnar är det skönt att susa runt och läsa lite och ibland koka ihop någon liten rad.

Pärlan sa...

Kul att se dig här! Önskar lycka till med dina framtida projekt!

Kalle Byx sa...

Tjatigt kanske men jag säger som de andra. Kul att läsa dig och lycka till.

marmoria sa...

Kul att få en rapport! God jul!

Y sa...

Härligt att läsa! Lycka till :)

foxy sa...

Jag håller med övriga skrivare:-)