onsdag 3 augusti 2011

byta kanal

Jag hade sällan ansikten till ljuden från kärringen Olssons lägenhet. Hon verkade kunna materialisera sina sänggäster inne i lägenheten för att bespara dem en besvärande omväg genom korridoren. Vad de unga männen såg hos denna överviktiga och hårt målade kvinna var en gåta. Pettersson var övertygad om att hon dessutom tog betalt men det verkade mycket osannolikt. Egentligen brydde jag mig inte nämnvärt om hennes eskapader men en önskan hade jag som jag, när rätt tillfälle dök upp, skulle ta upp med kärringen. Att hon låg med traktens alla unga män var en sak och likaså att hon för att dölja sina aktiviteter hade teven på full volym. Men varför hon alltid var tvungen att ha komedier som fond var obegripligt. Vid deras höga stönanden hördes plötsligt de gälla förinspelade skratten och de unga männens oundvikliga ejakulation ackompanjerades inte sällan av applåder och gapflabb. En bisarr ljudbild som blivit allt svårare att leva med. De bilder som trängde sig in i mitt eget huvud var omöjliga att värja sig emot. Nej, kärringen Olsson var helt enkelt tvungen att hitta något annat som kamouflage.

13 kommentarer:

Pärlan sa...

Fantastiskt fantasirikt! Där skulle jag inte vilja bo....

Evalinn sa...

Haha, det var en oväntad vändning! Och gud så jobbigt, att de klarar av att ha det bakgrundsljudet! :-D

Anitha Östlund Meijer sa...

Ha, ha...vad får du allt ifrån?

Cecilia Sahlström sa...

Underbart! Jag gillar verkligen de här senaste texterna där människorna nästan blir burleska och understundom Balzac- och Zola-inspirerade.
Mycket bra Drumalex! Har du läst Igelkottens elegans. Lite i den här stilen också.

Anitha Östlund Meijer sa...

Lycka till du med. Jag blir inte ett dugg förvånad om det slår, för du har gåvan.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Jag fnittrar för mig själv. Ja jag undrar vaför just komedier? Kärringen Olsson hade kanske sina skäl :-)?

marie ettanbo sa...

Haha =) Kul!

Marie sa...

Aj, tur man inte har den grannen. Spännande, är det här temat för ditt bokmanus? Väldigt levande figurer och starka scener.

Berit sa...

Ojda, glad jeg ikke har en slik nabo:)

Mika sa...

Hahaha! Underbart!
Jag gillar det där huset! Är det samma som tidigare med den galna tjejen och dom fega grannarna?

Tisteln sa...

Åh så bra skrivet!!

Kalle Byx sa...

Den var bra.

foxy sa...

Håller med alla föregående kommentarer